مبارزه تبليغاتي اسلام‌ستيزان آمريكايي در واكنش به نصب تابلوهاي قرآني در مترو
 
مبارزه تبليغاتي اسلام‌ستيزان آمريكايي در واكنش به نصب تابلوهاي قرآني در مترو

پس از انتشار خبر تصميم شوراي روابط اسلامي ـ آمريكايي براي راه‌اندازي طرح تبليغاتي «زينت ايستگاه‌هاي متروي واشنگتن به آيات قرآن»، گروه اسلام‌ستيز آمريكايي در مبارزه‌اي تبليغاتي از نصب تابلوهاي جديد ضداسلامي در مترو خبر داد.



 

«پاملا گلر»، مدير اجرايي انجمن دفاع از آزادي آمريكا كه مسئول اصلي نصب تابلوهايي ضداسلامي در ايستگاه‌هاي متروي شهرهاي واشنگتن و نيويورك بود، اعلام كرد: در دور بعدي، تبليغات شديداللحن‌تري را به نمايش خواهيم گذاشت!

وي گفت: تابلوهاي تبليغات آتي با استفاده از رنگ‌هاي تند و در اندازه بزرگتري در ايستگاه‌هاي مترو نصب خواهد شد و در آن يك هواپيماي بوئينگ 767 در حال برخورد به مركز تجارت جهاني آمريكا است كه آيه‌اي از قرآن بر روي آن به تصوير كشيده خواهد شد!

گلر در ادامه گفت: اجراي اين طرح‌هاي تبليغاتي يك نوع مبارزه‌ است كه تا ابد هم مي‌تواند ادامه يابد.

از روز سوم مهرماه سال جاري، تابلوهاي تبليغاتي موهن به دين اسلام در ايستگاه‌هاي مترو در نيويورك نصب شد. در متن اين تابلوهاي تبليغاتي آمده است «در هر جنگي ميان انسان متمدن و يك انسان بدوي، از انسان متمدن حمايت كنيد. از اسرائيل حمايت كنيد ... جهاد را شكست دهيد.»

اين تبليغ ضداسلامي در متروي نيويورك به دنبال موج اخير اهانت به اسلام و ساحت پيامبر اكرم(ص) كه درست دو هفته پس از آغاز اعتراضات گسترده مسلمانان در متروي نيويورك نصب شد، بلافاصله با اعتراض و انتقاد رهگذران مواجه شد.

بنابر گزارش‌ها، متروي نيويورك در ابتدا از صدور مجوز براي درج اين تبليغ در ايستگاه‌ها خودداري كرد، اما انجمن دفاع از آزادي آمريكا كه حامي اجراي اين طرح تبليغاتي است، توانست نظر دادگاه را عوض و مسئولان متروي نيويورك را مجبور به نصب اين تابلوهاي تبليغاتي كند.

به دنبال آن شوراي روابط اسلامي ـ آمريكايي روز 21 مهرماه، اعلام كرد كه قصد دارد طرح تبليغاتي «زينت ايستگا‌ه‌هاي متروي واشنگتن به آيات قرآن» را براي مقابله با هجمه ضداسلامي كه اخيراً از سوي اين گروه اسلام‌ستيز انجام شده است، اجرا كند، اين تابلوهاي تبليغاتي مزين به آيه «خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِين: گذشت پيشه كن و به [كار] پسنديده فرمان ده و از نادانان رخ برتاب» است.

ايکنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:مبارزه تبليغاتي اسلام‌ستيزان آمريكايي در واكنش به نصب تابلوهاي قرآني در مترو, | 17:51 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=